Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2010 10:07 - БАЙЛОВО /тайнственото място
Автор: andri Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 9343 Коментари: 21 Гласове:
6

Последна промяна: 03.04.2014 10:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                              Байлово

                         image


Село Байлово съществува от XII в., като първоначално е било заселено малко пу на юг, около параклиса "Света Троица".Селото е съществувало през Средновековието.Най-ранните сведения за Байлово,под името "Село Байлова" от кааза София се съдържат във целокупния съкратен(иджмал) регистър на Османската империя от 1530г.(Istanbul - BOA,TD 370,s.192).Под същото име "Село Байлова" е описано и в подробния регистър на джелепкешаните-овцевъди от 1576г.,където отново е посочено като част от каазата София(Извори за българската история,том 16,Сф,БАН,1974г.,стр.90-140 - виж селата от кааза София с трите й нахии - Грахова,Бююк яйла и Кючюк яйла) То просъществувало до 1792 г., до въстанието против турците, ръководено от българите мохамедани Мехмед Синап и Дертли Мехмед, които стигнали през месец май с.г. до Златица и Пирдоп.

Сведения за с. Байлово от по-ново време дава ферманът на султан Ахмед хан III от 1721 г. В списъците на селата, натоварени с дервенджийска длъжност, се чете и името на Байлово, което трябвало да дава дервенджии за дружината на булюкбашията Недялко от София. Дервенджиите се задължавали да охраняват проходите и клисурите, през които минавал обществен път. Те отлично познавали пътищата и така подпомагали редовната войска. Високо над прохода, източно от селото, има местност, която населението свързва с онова време.

Старото село Байлово се намирало на 500-600 m западно от днешното в речната долинка около стария параклис "Св. Троица". Височината, за която се предполага, че е била център на селото, носи названието Манастирят и според стари предания тук се намирал манастирът "Св. Георги". По-късно (1792 г.) селото е изчезнало, причините за което са неизвестни, никакви спомени и предания не говорят за това. По всяка вероятност изчезването на селото е било причинено от турските войски, пристигащи от изток по разни направления. Те навярно са вършили големи безчинства върху населението, отбелязано в записките на поп Вуче от Хрелово (Рельово, Самоковско) от 1738 г.

Днешното с. Байлово се е заселило на това място около 1815 г. Неговото начало поставил прадядото на Елин Пелин — Кара Станьо Иванов от Болчовската махала на с. Поибрене, Панагюрско. Отначало той идвал по тези места, за да крие овцете си от турците бегликчии. Най-напред основал поселище в м. Кленов дол, а след това се преместил на сегашното място, защото било по-топло и скрито и имало хубави пасища и вода в изобилие. Тук има голям и буен извор, даващ началото на Байловската река, в долния край на която имало четири воденици. В днешно време от тях е останала само една.

Турците не били съгласни с новите преселници и ги поканили да се завърнат, откъдето са дошли. Дядо Станьо бил мъдър и оправен човек, знаел добре турски език и това му помогнало да открие в София тапията на старото с. Байлово с означените граници на землището му и с това „узаконил" новото селище. Започнал да привлича и други заселници. От Поибрене дошли Петковци и Генковци, от Вакарел и Белица пристигнали родоначалниците на днешните родове Божичковци, Чакърци, Кулинци и Панковци, от Литаково се преселили Ценовци, Гацовци и Шкодровци, от Голема Раковица — Гераците и Тинтовци, от Рашково — Загорците, от Македония (с. Лешко) — Бежаниите, и др. Така второто Байлово набира хора и сили и съществува вече над 170 години.

В началото къщите на първите заселници били ниски и покрити със слама. В сборник на руски език от 1926—1928 (черковен списък на селищата в Софийско) е отбелязано, че през 1866 г. в Байлово имало 30 къщи.......


 



Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dalida - Байлово.
16.12.2010 10:55
Ако българите обичаха парите, щяха да направят като гърците. В Гърция, всеки исторически камък се предлага на туристите да го разгледат срещу заплащане.
Ние българите сме богат народ, нашите музеи нямат нужда от допълнителни средства, затова старините и древните ни наследства, бурените ги закриват и храстите ги завладяват. Докато българските власти нехаят, нашето наследство от древността ще буренясва и няма нито да се знае нито да ни носи средства, с които музеите да се издържат. Като знам колко туристи ходят да гледат някакви камъни останали от Ал.Македонски в околностите на Солун и как им се пълнят касите с евро парички, направо им завиждам. Хитри са гърците и от нищо нещо правят. Българските светини ще станат известни на света само, ако българските власт имащи се заинтересоват от тях и ги стопанисват с цел - туризъм. Тогава България наистина ще се гордее че е туристическа страна и че има какво да покаже на господата чужденци, ще им натрием носовете, че сме много по-древни от всички тях.
цитирай
2. sparotok - интересно
16.12.2010 13:08
Интересен постинг!
Поздрави!
цитирай
3. solinvictus - браво за инфото тъкмо съм в темата ...
17.12.2010 23:47
браво за инфото тъкмо съм в темата хехе това са нимфите...снимки няма ли?
цитирай
4. andri - Пещерите,
18.12.2010 10:55
solinvictus написа:
браво за инфото тъкмо съм в темата хехе това са нимфите...снимки няма ли?

------------------
качих две от снимките, но не съм сигурна дали ще ти помогнат.
Благодаря за подсещането!
цитирай
5. solinvictus - Да трите нимфи са били в пещери с в...
18.12.2010 11:37
Да трите нимфи са били в пещери с вода ,счита се че ако водатата е течаща тя е безформена както и пещерата ... и света в който живеем!
И трябва да има още един вход ,демек вход и изход.
Историците не се интересуват ,щото не я разбират тая материя и импровизират от това ,че са завършили ...НБУ примерно
...където им преподава цвяткоф некой си(аллтайски тюркют)!
поздрав!

п.п. това за археолозите е вярно ...няма как да ти нареди един партиец да копаеш еди си къде и да намериш непременно готски конски сбруи штот си е платил ...хехе
цитирай
6. andri - Да, прав си.
18.12.2010 11:40
solinvictus написа:
Да трите нимфи са били в пещери с вода ,счита се че ако водатата е течаща тя е безформена както и пещерата ... както и света в който живеем!И трябва да има още един вход ,демек вход и изход.
Историците не се интересуват ,щото не я разбират тая материя и импровизират от това че са завършили ...НБУ примерно където им преподава примерно цвяткоф некой си!
поздрав!
п.п. това за археолозите е вярно ...няма как да ти нареди един партиец да копаеш еди си къде и да намериш непременно готски конски сбруи хехе

------------
Ако знаеше колко си прав!
Поздрави!
цитирай
7. solinvictus - пускай още такива описания, ако ...
18.12.2010 11:51
пускай още такива описания ,ако имаш ? тука имаше блогер дето ги описваше ама го изгубих нещо ! хехе... в навалицата!
цитирай
8. zelas - Хората са записвали фазите на лу...
19.12.2010 02:26
Хората са записвали фазите на луната, защото е било важно за земеделието им.
Луната има силна гравитационна сила и влияе на хора, животни и особено растения.

Луният календар се използва и в земеделието днес.

Така нареченото биодинамично земеделие/градинартсво е строго съобразено с фазите на луната. Много е популярно в лозарството.

Дните се делят на четири категории според лунните фази - коренен ден, листен ден, цветен ден и плодов ден. В зависимост от това кой ден се пада в календара се извършват определени операции на полето.

Например за коренни растения като картофи, най-добрият ден за засаждане е коренен. Зеле е най-добре да се засее в листен ден, ябълка в плодов и т.н.

Друг пример, по време на първите седем дни след пълнолуние осветеността намалява и забавя растежа на зеленина. Тоест момента е подходящ за разсад, тъй като дава на корените по-добри условия да се развиват.
цитирай
9. mglishev - Инфраструктура също трябва.
19.12.2010 22:14
Път, ханчета, хотелче, аптека, реклама в интернет и на хартия, екскурзоводи. Такива неща.
цитирай
10. solinvictus - Инфраструктура като маамбълдъ ли ...
19.12.2010 22:25
Инфраструктура като маамбълдъ ли е?хехе
Не ,то беше компоти !

Зелас ,прав си но тея фази са следствие от слънчевият календар ,по лунния са мюслюманите ,Глишев може да го обясни по добре!
Лунните наги!хехе
цитирай
11. zelas - Райко (13), тези неща ги знам оти съм ...
20.12.2010 00:14
Райко (13), тези неща ги знам оти съм виночерпец братовчед царев - календара е лунен. Прочети Щайнер за справка.
цитирай
12. solinvictus - кой щайнер? от троицата ли?хехе
20.12.2010 23:44
кой щайнер? от троицата ли?хехе
цитирай
13. zelas - кой щайнер? от троицата ли?хехе...
21.12.2010 02:23
solinvictus написа:
кой щайнер? от троицата ли?хехе


Вълка щайнер дето вие по пълнолуние
цитирай
14. marley - В един сайт разказват доста интересни неща:
21.12.2010 10:55
Все повече назрява необходимостта от написването на истинската история на България. В този сайт ще направим опит да осветлим някои факти от най-древната ни история, както и да разсеем някои от заблудите, които битуват в общественото съзнание.

Всеки, който има информация, факти, изследвания, нови открития в областта на нашата най-древна история може да ги изпрати на

e-mail: kiril_astro@abv.bg ........ и те могат да намерят място в този сайт.
Има инфо и за лунния календар.Сайта е:

http://www.astrohoroscope.info/bulgaria.htm
Поздрави!

цитирай
15. solinvictus - Лунния календар е на демоните. . . на ...
21.12.2010 21:00
Лунния календар е на демоните...на Ариман(дяволът,сатана,Оззи Озбърн) хехе

ей го на ...@марлей- книга ша издаде само тря да и се пратят матреалите ...веднага ти показвам човечета с матреали ...@маркнатан,@глишев,@д3вер и някой друг от "белото братство"....
цитирай
16. zelas - Лунния календар е на демоните. . . на ...
21.12.2010 21:08
solinvictus написа:
Лунния календар е на демоните...на Ариман(дяволът,сатана,Оззи Озбърн) хехе

ей го на ...@марлей- книга ша издаде само тря да и се пратят матреалите ...веднага ти показвам човечета с матреали ...@маркнатан,@глишев,@д3вер и някой друг от "белото братство"....


Каквато проектираме такава и ще е Луната. То и слънцето като се разлюти не е много весело, така че ...

Но ще ми е интересно ако се обосновеш, може да знаеш нещо ново.
цитирай
17. kikowsky - Чудесен постинг, Андри!
09.02.2011 08:30
Поредната древна обсерватория на територията ни.
Този път Тодор Стойчев е доста по-словоохотлив, отколкото е за Магура. Даже и за месеци и сезони говори. Браво, еволюира човекът!
цитирай
18. kikowsky - Относно твърдението:
09.02.2011 09:03
"Този факт кара изследователите да предполагат, че пещери са били и древни светилища, в които освен наблюдения на видимите небесни тела – Слънцето, Луната и звездите, са се изпълнявали и определени ритуали, свързани с култа към различни богове, почитани хората от дълбока древност."
Не дойде ли най-сетне времето учените да спрат по инерция да възприемат древните като поклонници на култове и богове? Докато не излязат от тази схема, нищо наистина няма да открият и разберат. Това е било НАУКА, не мистика. Наблюденията са извършвани с научна цел.
цитирай
19. kikowsky - Относно твърдението:
09.02.2011 09:05
“Всички тези пещери са обгърнати в някаква мистика. Нужно ни беше много време, за да открием кода и разчетем тайнствените послания, запазени в пещери край Байлово”
Мистиката е само в ума му, затова и му е отнело много време да разпознае Луната, при все че е била изобразена във фазите си! Това е удивително постижение!
цитирай
20. kikowsky - Следното твърдение:
09.02.2011 09:11
“ Но най-голямото предизвикателство пред нас беше отсъствието на паралели и липсата на друга информация за такъв вид паметници. Затова всички регистрирани факти и научни тези са правени по метода ‘ин-сито’, тоест без да разполагаме с аналогични примери, което прави информацията много важна и значима за науката”, обяснява археологът."
Ме изпълва с възмущение. Как да не намира паралелите, след като лично той е изследвал пещера Магура.
цитирай
21. djem - След като пещерите са датирани от преди 7 000 години
28.04.2011 08:54
следва ли, че на тази територия е имало живот през това време, че българите са рисували по стените на пещерата своя живот или поне най-интересното от него?
Защото навсякъде по земята е имало местно население, което по-късно заселилите се хора,определяли като "диваци", заради неугледният им външен вид.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031