Постинг
15.09.2015 00:35 -
ПЛАНИРАНО ОСТАРЯВАНЕ
МОДЕРНАТА АУДИО И ВИДИО ТЕХНИКА СЕ ПРАВИ ЗА ПАРИ
"Всеки заслужава участа си"
Темата е предназначена за по-специализирана , знаеща част от блога и няма да бъде разбрана от мнозинството. Но дори само като обща информация е достатъчна за да вдигне червен флаг и да ни накара да се замислим...
Става въпрос за модерните SMD многослойни кондензатори, които в повечето случаи изкривяват звука.Всяка модерна апаратура ги използва. Моите наблюдения потвърждават, че всеки възможен елемент в звуковата апаратура не се създава за качество, а за пари , апаратурите се правят неремонтопригодни, и основната цел е разхищение, хвърляне на повредилия се боклук и купуване на нов , по-голям боклук.
Заради изгорял кондензатор се хвърля дънна платка.
Законите за съхранение са приложими и в икономиката.
Няма как да се изгради консуматорско общество на базата на качествена продукция.
За сметка на това, днес всяко семейство има поне един автомобил, купища парцали, телевизор във всяка стая, по два мобилни телефона на човек, "студио" в спалнята... Изглежда, че на мнозинството тази измамна представа за жизнен стандарт се харесва и това е особено валидно за по-бедните и слабо-интелигентни общества, каквото е нашето.
Страшното е, не толкова, че това е масова практика. Страшното е, че хората, които не желаят да живеят по този модел имат все по-малко възможност да го правят.
Хората станаха вещо-мани. Притежаването на много лъскави неща(къщи, коли, техника), създават илюзията у някои заможни хорица, че са лайф -обществото на планетата.И колкото по-малко знае за инструмента, физиката, звука и музиката, толкова е по- компетентен относно ценовите листи на модерния боклук. Непрекъснато сравнява или търси евтиното, без да се съобразява с практичното. Но, правилото че скъпото е по-хубаво от евтиното не важи в днешно време, защото всичко което се продава по магазините е направено да носи печалби на търговците и производителите. В този случай, качеството на стоката, няма значение!
Личната естетика е сведена до препоръките на няколко анонимни сайта и меродавното мнение на неколцина "капацитети" с образно казано доказано материално положение - сиреч iPhone user, LinkedIn profiled и други модерни залъгалки за подстригани "рокаджии" или "новодомци"- непиещи, непушещи, немислещи, копиращи, купуващи, толерантни с глупоста и несъгласни с противоречията.
Светът ще става все по-глупав и ние няма как да му помогнем. Както се казва - нациите са пред разгром, упадъка е на ход!
Един класически пример ще ви даде да разберете че илюзията за много различни уреди е на ход: конкуренцията между марките се е изместила от посока качества на продуктите към посока маркетинг.
Ще дам малко далечен, но доста показателен пример с усилвател за домашно кино - 4-5 усилвателя на различни марки представляват един и същ модел, правен в един и същ източен завод с еднакви части, но сложен в различна на външен вид кутия. Съответно някои от бутоните са на малко по-различни места. Пояснявам, че не става дума за марки, които са на един собственик, а за различни "водещи производители", които продават продуктите си на различни цени, дават и различни "технически характеристики" на изделията си.
Т.нар. "среден клас" техника на практика изчезва. Остават откровено
1.евтини изделия,
2. евтини но с малко по-добри качества и
3.продукти определяни като върхови.
Доколко върховите модели наистина имат качества е относително, но истината за темата тук е, че между евтини и скъпи продукти има все по-голяма празнина като качество. Като цена - не винаги.
Това поведение на големите риби оставя много празнини на пазара, тези празнини обаче се опитват да запълнят по-малките фирми с идентичен подход- откровените спекуланти, и част от тази празнина се запълва от качествени независими производители. Често е доста трудно да се направи разликата между тези категории и на практика всички потребители губим - време за проучване, пари, вложени в некачествена техника и т.н.
Важни факти, които първи напомниха за "червената лампичка" са:
Още в края на 20-ти век
- изчезването от магазините обикновени крушки
- изчезването на обикновените най-лонови торбички
- изчезването на телевизионните сервизи
- поправки на ел.техника вече никой не прави
Цялата продукция на съвремието нарочно се прави калпаво, некадърно и нетрайно....заради продажбите, маркетинга и ....печалбите.
ЧЕСТЕН БИЗНЕС? - НЯМА ТАКОВА "ЖИВОТНО"!!
Купи, хвърли и пак купи!!
"Планирано остаряване" - това означава, уреда ще работи толкова колкото е неговата гаранция. Самите техници те карат да купуваш новите боклуци, защото нямало части за старите уреди......и пак в тоя "дух" то в днешно време се правят все калпави неща, качествените ги спряха през 69-та година, а хубавите и евтини апаратури в магазините свършиха преди 5 години.
Следващите думи не са носталгия по миналото, а Факти документиращи истината. През 60-те, 70-те, 80те, началото на 90-те, дори "ширпотреба" техниката в голямата си част, от най-евтината(с най-ниски експлоатационни параметри), до най-качествената (гарантираща високо качество на възпроизвеждане и т.н.) е прилично документирана - технически преведени на български всичко необходимо за уреда, изработена електрически и механично относително здраво и добре, разумно преоразмерена и задоволително надеждна.За каквото и да се сетиш от тия години в бита - телевизори, касетофони, грамофони, усилватели, видеоплеъри, компютри, печки, перални, хладилници и т.н. - все техника, която и днес работи без проблеми,с дребни поправки. А, съвремената техника, особено тази капсулованата, като се развали, трябва да купиш нова. Има такива капсуловани (изляти по калъп) разклонители, фенерчета, часовници и др.
Старите "майстори" в производството на техника вече не са това което бяха! Какво излиза - едновремешната фирма SONY - някогашният пионер, променил бита чрез много от своите иновативни устройства, днес се е превърнала в име, което се занимава с лъже - маркетинг и продажба на полу - стоки.
НАНО ТЕХНОЛОГИИТЕ
и микро процесорите.....развалиха продукциите и сринаха качеството до нула.
Колкото до ниското качество на сегашната електроника освен намесата на пазара на хиляди незнайни азиатски фирми има и една съвсем обективна причина според мен. Това е микронизацията (слаба думичка в интерес на истината!) на електронните компоненти.
Вижте само за какво става дума-един монитор на платката си има една единствена платчица - миниатюризация на компонентите в нея. И захранване с едно тънко кабелче едва квадрат,който грее и нагрява контакта също. Погледнете телевизорите,да не говорим пък за смартфоните. А компютърните процесори? Милиони транзистори,събрани на няколко квадратни сантиметра (вероятно и доста по-малко!) площ! Няма как надеждността да не е по-ниска от преди! Дори според мен е на доста по-високо ниво,защото ако съпоставим преизводството преди години в количествено отношение със сегашното разликата се измерва в десетки пъти, много по-ниско качество! Не може да става сравнение при озвучаване с лампов усилвател, даянещ и в хладилник, без проблеми вади звук - убиец. Докато транзисторен усилвател, не може и гък да извади в хладилно помещение, бъзди и тон - няма. Как ще се чува при същите условия някой микропроцесорен усилвател?
Пак казвам-хилядите незнайни азиатски фирми са основния доставчик на НЕНАДЕЖДНОСТ в електрониката.
В магазините по рафтовете четем: произведено в Китай, произведено в Тайланд, произведено в Малайзия.....Греят и при натоварване изгарят и отиват на боклука.. Та според мен икономията на материал е също една от причините за влошената надеждност на част от продукцията на електронната промишленост.
В периода 56 г. - 87 г. година единствените азиатски тигри, които имаха производство, което надхвърляше значително вътрешното потребление бяха японците и именно те вкараха модата на евтините еднодневки. Тогава надписът Made in Japan предизвикваше същия тип асоциации като надписът Made in China в днешно време... След 10 години китайските стоки ще са сравнително качествени, и ще плюем по всичко с надпис Made in India...но до тогава...ще купуваме боклуците им,защото нашите - българско производство едва се заражда и маркетингът им хич го няма.
Алчността роди кризата през 2008 година, когато се роди бум-а в строителството и големите акули погълнаха малките,за да не фалират.
Музикалната индустрия замря! Театрите оглупяха! Тогава циганията и пошлостта се изправиха и завладяха света. Оттогава и китайските, тайландските, турските и индийските стоки нахлуха в Европа и сложиха началото на ментетата,копията, кражбата на технологиите и мозъците.
В музикалната среда марки като "Маршал", "Динакорд", Пайнер", "Сони", "Панасоник", бяха лукса на ерата. Днес тези марки не се внасят, липсват и на европейския пазар.
Мисълта ми е че мога да повярвам в програмираното повреждане след гаранцията при новите продукти, но си мисля и друго нещо. В голяма част от електрониката постоянно излизат нови поколения, нови модели с нови възможности и естествено много хора биха искали да си закупят новите модели. Не подценявам желанието на бизнеса да печели повече, но си мисля и че снижаването на цената и качеството на новите продукти донякъде е свързано със стремежа дадена стока да бъде направена по-достъпна, така че клиента като си вземе новия продукт сега, след година да е склонен да го хвърли и да вземе следващия модел...
На този фон изделията в по-горните ценови класове губят от своята елитарност, съответно качествен контрол, и отварят място на супер скъпи и неясно колко добри почти бутикови high end изделия. И всичко това маскирано зад безупречен маркетинг, проучващ и пробутващ ни чужди мечти за наша сметка. А ние искаме да потребяваме, потребяваме, потребяваме.....
Тагове:
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене