Постинг
16.12.2010 10:07 -
БАЙЛОВО /тайнственото място
Автор: andri
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 9107 Коментари: 21 Гласове:
Последна промяна: 03.04.2014 10:24

Прочетен: 9107 Коментари: 21 Гласове:
6
Последна промяна: 03.04.2014 10:24

Байлово

Село Байлово съществува от XII в., като първоначално е било заселено малко пу на юг, около параклиса "Света Троица".Селото е съществувало през Средновековието.Най-ранните сведения за Байлово,под името "Село Байлова" от кааза София се съдържат във целокупния съкратен(иджмал) регистър на Османската империя от 1530г.(Istanbul - BOA,TD 370,s.192).Под същото име "Село Байлова" е описано и в подробния регистър на джелепкешаните-овцевъди от 1576г.,където отново е посочено като част от каазата София(Извори за българската история,том 16,Сф,БАН,1974г.,стр.90-140 - виж селата от кааза София с трите й нахии - Грахова,Бююк яйла и Кючюк яйла) То просъществувало до 1792 г., до въстанието против турците, ръководено от българите мохамедани Мехмед Синап и Дертли Мехмед, които стигнали през месец май с.г. до Златица и Пирдоп.
Сведения за с. Байлово от по-ново време дава ферманът на султан Ахмед хан III от 1721 г. В списъците на селата, натоварени с дервенджийска длъжност, се чете и името на Байлово, което трябвало да дава дервенджии за дружината на булюкбашията Недялко от София. Дервенджиите се задължавали да охраняват проходите и клисурите, през които минавал обществен път. Те отлично познавали пътищата и така подпомагали редовната войска. Високо над прохода, източно от селото, има местност, която населението свързва с онова време.
Старото село Байлово се намирало на 500-600 m западно от днешното в речната долинка около стария параклис "Св. Троица". Височината, за която се предполага, че е била център на селото, носи названието Манастирят и според стари предания тук се намирал манастирът "Св. Георги". По-късно (1792 г.) селото е изчезнало, причините за което са неизвестни, никакви спомени и предания не говорят за това. По всяка вероятност изчезването на селото е било причинено от турските войски, пристигащи от изток по разни направления. Те навярно са вършили големи безчинства върху населението, отбелязано в записките на поп Вуче от Хрелово (Рельово, Самоковско) от 1738 г.
Днешното с. Байлово се е заселило на това място около 1815 г. Неговото начало поставил прадядото на Елин Пелин — Кара Станьо Иванов от Болчовската махала на с. Поибрене, Панагюрско. Отначало той идвал по тези места, за да крие овцете си от турците бегликчии. Най-напред основал поселище в м. Кленов дол, а след това се преместил на сегашното място, защото било по-топло и скрито и имало хубави пасища и вода в изобилие. Тук има голям и буен извор, даващ началото на Байловската река, в долния край на която имало четири воденици. В днешно време от тях е останала само една.
Турците не били съгласни с новите преселници и ги поканили да се завърнат, откъдето са дошли. Дядо Станьо бил мъдър и оправен човек, знаел добре турски език и това му помогнало да открие в София тапията на старото с. Байлово с означените граници на землището му и с това „узаконил" новото селище. Започнал да привлича и други заселници. От Поибрене дошли Петковци и Генковци, от Вакарел и Белица пристигнали родоначалниците на днешните родове Божичковци, Чакърци, Кулинци и Панковци, от Литаково се преселили Ценовци, Гацовци и Шкодровци, от Голема Раковица — Гераците и Тинтовци, от Рашково — Загорците, от Македония (с. Лешко) — Бежаниите, и др. Така второто Байлово набира хора и сили и съществува вече над 170 години.
В началото къщите на първите заселници били ниски и покрити със слама. В сборник на руски език от 1926—1928 (черковен списък на селищата в Софийско) е отбелязано, че през 1866 г. в Байлово имало 30 къщи.......

Село Байлово съществува от XII в., като първоначално е било заселено малко пу на юг, около параклиса "Света Троица".Селото е съществувало през Средновековието.Най-ранните сведения за Байлово,под името "Село Байлова" от кааза София се съдържат във целокупния съкратен(иджмал) регистър на Османската империя от 1530г.(Istanbul - BOA,TD 370,s.192).Под същото име "Село Байлова" е описано и в подробния регистър на джелепкешаните-овцевъди от 1576г.,където отново е посочено като част от каазата София(Извори за българската история,том 16,Сф,БАН,1974г.,стр.90-140 - виж селата от кааза София с трите й нахии - Грахова,Бююк яйла и Кючюк яйла) То просъществувало до 1792 г., до въстанието против турците, ръководено от българите мохамедани Мехмед Синап и Дертли Мехмед, които стигнали през месец май с.г. до Златица и Пирдоп.
Сведения за с. Байлово от по-ново време дава ферманът на султан Ахмед хан III от 1721 г. В списъците на селата, натоварени с дервенджийска длъжност, се чете и името на Байлово, което трябвало да дава дервенджии за дружината на булюкбашията Недялко от София. Дервенджиите се задължавали да охраняват проходите и клисурите, през които минавал обществен път. Те отлично познавали пътищата и така подпомагали редовната войска. Високо над прохода, източно от селото, има местност, която населението свързва с онова време.
Старото село Байлово се намирало на 500-600 m западно от днешното в речната долинка около стария параклис "Св. Троица". Височината, за която се предполага, че е била център на селото, носи названието Манастирят и според стари предания тук се намирал манастирът "Св. Георги". По-късно (1792 г.) селото е изчезнало, причините за което са неизвестни, никакви спомени и предания не говорят за това. По всяка вероятност изчезването на селото е било причинено от турските войски, пристигащи от изток по разни направления. Те навярно са вършили големи безчинства върху населението, отбелязано в записките на поп Вуче от Хрелово (Рельово, Самоковско) от 1738 г.
Днешното с. Байлово се е заселило на това място около 1815 г. Неговото начало поставил прадядото на Елин Пелин — Кара Станьо Иванов от Болчовската махала на с. Поибрене, Панагюрско. Отначало той идвал по тези места, за да крие овцете си от турците бегликчии. Най-напред основал поселище в м. Кленов дол, а след това се преместил на сегашното място, защото било по-топло и скрито и имало хубави пасища и вода в изобилие. Тук има голям и буен извор, даващ началото на Байловската река, в долния край на която имало четири воденици. В днешно време от тях е останала само една.
Турците не били съгласни с новите преселници и ги поканили да се завърнат, откъдето са дошли. Дядо Станьо бил мъдър и оправен човек, знаел добре турски език и това му помогнало да открие в София тапията на старото с. Байлово с означените граници на землището му и с това „узаконил" новото селище. Започнал да привлича и други заселници. От Поибрене дошли Петковци и Генковци, от Вакарел и Белица пристигнали родоначалниците на днешните родове Божичковци, Чакърци, Кулинци и Панковци, от Литаково се преселили Ценовци, Гацовци и Шкодровци, от Голема Раковица — Гераците и Тинтовци, от Рашково — Загорците, от Македония (с. Лешко) — Бежаниите, и др. Така второто Байлово набира хора и сили и съществува вече над 170 години.
В началото къщите на първите заселници били ниски и покрити със слама. В сборник на руски език от 1926—1928 (черковен списък на селищата в Софийско) е отбелязано, че през 1866 г. в Байлово имало 30 къщи.......
Ако българите обичаха парите, щяха да направят като гърците. В Гърция, всеки исторически камък се предлага на туристите да го разгледат срещу заплащане.
Ние българите сме богат народ, нашите музеи нямат нужда от допълнителни средства, затова старините и древните ни наследства, бурените ги закриват и храстите ги завладяват. Докато българските власти нехаят, нашето наследство от древността ще буренясва и няма нито да се знае нито да ни носи средства, с които музеите да се издържат. Като знам колко туристи ходят да гледат някакви камъни останали от Ал.Македонски в околностите на Солун и как им се пълнят касите с евро парички, направо им завиждам. Хитри са гърците и от нищо нещо правят. Българските светини ще станат известни на света само, ако българските власт имащи се заинтересоват от тях и ги стопанисват с цел - туризъм. Тогава България наистина ще се гордее че е туристическа страна и че има какво да покаже на господата чужденци, ще им натрием носовете, че сме много по-древни от всички тях.
цитирайНие българите сме богат народ, нашите музеи нямат нужда от допълнителни средства, затова старините и древните ни наследства, бурените ги закриват и храстите ги завладяват. Докато българските власти нехаят, нашето наследство от древността ще буренясва и няма нито да се знае нито да ни носи средства, с които музеите да се издържат. Като знам колко туристи ходят да гледат някакви камъни останали от Ал.Македонски в околностите на Солун и как им се пълнят касите с евро парички, направо им завиждам. Хитри са гърците и от нищо нещо правят. Българските светини ще станат известни на света само, ако българските власт имащи се заинтересоват от тях и ги стопанисват с цел - туризъм. Тогава България наистина ще се гордее че е туристическа страна и че има какво да покаже на господата чужденци, ще им натрием носовете, че сме много по-древни от всички тях.
Интересен постинг!
Поздрави!
цитирайПоздрави!
браво за инфото тъкмо съм в темата хехе това са нимфите...снимки няма ли?
цитирайsolinvictus написа:
браво за инфото тъкмо съм в темата хехе това са нимфите...снимки няма ли?
------------------
качих две от снимките, но не съм сигурна дали ще ти помогнат.
Благодаря за подсещането!
Да трите нимфи са били в пещери с вода ,счита се че ако водатата е течаща тя е безформена както и пещерата ... и света в който живеем!
И трябва да има още един вход ,демек вход и изход.
Историците не се интересуват ,щото не я разбират тая материя и импровизират от това ,че са завършили ...НБУ примерно
...където им преподава цвяткоф некой си(аллтайски тюркют)!
поздрав!
п.п. това за археолозите е вярно ...няма как да ти нареди един партиец да копаеш еди си къде и да намериш непременно готски конски сбруи штот си е платил ...хехе
цитирайИ трябва да има още един вход ,демек вход и изход.
Историците не се интересуват ,щото не я разбират тая материя и импровизират от това ,че са завършили ...НБУ примерно
...където им преподава цвяткоф некой си(аллтайски тюркют)!
поздрав!
п.п. това за археолозите е вярно ...няма как да ти нареди един партиец да копаеш еди си къде и да намериш непременно готски конски сбруи штот си е платил ...хехе
solinvictus написа:
Да трите нимфи са били в пещери с вода ,счита се че ако водатата е течаща тя е безформена както и пещерата ... както и света в който живеем!И трябва да има още един вход ,демек вход и изход.
Историците не се интересуват ,щото не я разбират тая материя и импровизират от това че са завършили ...НБУ примерно където им преподава примерно цвяткоф некой си!
поздрав!
п.п. това за археолозите е вярно ...няма как да ти нареди един партиец да копаеш еди си къде и да намериш непременно готски конски сбруи хехе
Историците не се интересуват ,щото не я разбират тая материя и импровизират от това че са завършили ...НБУ примерно където им преподава примерно цвяткоф некой си!
поздрав!
п.п. това за археолозите е вярно ...няма как да ти нареди един партиец да копаеш еди си къде и да намериш непременно готски конски сбруи хехе
------------
Ако знаеше колко си прав!
Поздрави!
пускай още такива описания ,ако имаш ? тука имаше блогер дето ги описваше ама го изгубих нещо ! хехе... в навалицата!
цитирайХората са записвали фазите на луната, защото е било важно за земеделието им.
Луната има силна гравитационна сила и влияе на хора, животни и особено растения.
Луният календар се използва и в земеделието днес.
Така нареченото биодинамично земеделие/градинартсво е строго съобразено с фазите на луната. Много е популярно в лозарството.
Дните се делят на четири категории според лунните фази - коренен ден, листен ден, цветен ден и плодов ден. В зависимост от това кой ден се пада в календара се извършват определени операции на полето.
Например за коренни растения като картофи, най-добрият ден за засаждане е коренен. Зеле е най-добре да се засее в листен ден, ябълка в плодов и т.н.
Друг пример, по време на първите седем дни след пълнолуние осветеността намалява и забавя растежа на зеленина. Тоест момента е подходящ за разсад, тъй като дава на корените по-добри условия да се развиват.
цитирайЛуната има силна гравитационна сила и влияе на хора, животни и особено растения.
Луният календар се използва и в земеделието днес.
Така нареченото биодинамично земеделие/градинартсво е строго съобразено с фазите на луната. Много е популярно в лозарството.
Дните се делят на четири категории според лунните фази - коренен ден, листен ден, цветен ден и плодов ден. В зависимост от това кой ден се пада в календара се извършват определени операции на полето.
Например за коренни растения като картофи, най-добрият ден за засаждане е коренен. Зеле е най-добре да се засее в листен ден, ябълка в плодов и т.н.
Друг пример, по време на първите седем дни след пълнолуние осветеността намалява и забавя растежа на зеленина. Тоест момента е подходящ за разсад, тъй като дава на корените по-добри условия да се развиват.
Път, ханчета, хотелче, аптека, реклама в интернет и на хартия, екскурзоводи. Такива неща.
цитирайИнфраструктура като маамбълдъ ли е?хехе
Не ,то беше компоти !
Зелас ,прав си но тея фази са следствие от слънчевият календар ,по лунния са мюслюманите ,Глишев може да го обясни по добре!
Лунните наги!хехе
цитирайНе ,то беше компоти !
Зелас ,прав си но тея фази са следствие от слънчевият календар ,по лунния са мюслюманите ,Глишев може да го обясни по добре!
Лунните наги!хехе
Райко (13), тези неща ги знам оти съм виночерпец братовчед царев - календара е лунен. Прочети Щайнер за справка.
цитирайкой щайнер? от троицата ли?хехе
цитирайsolinvictus написа:
кой щайнер? от троицата ли?хехе
Вълка щайнер дето вие по пълнолуние
14.
marley -
В един сайт разказват доста интересни неща:
21.12.2010 10:55
21.12.2010 10:55
Все повече назрява необходимостта от написването на истинската история на България. В този сайт ще направим опит да осветлим някои факти от най-древната ни история, както и да разсеем някои от заблудите, които битуват в общественото съзнание.
Всеки, който има информация, факти, изследвания, нови открития в областта на нашата най-древна история може да ги изпрати на
e-mail: kiril_astro@abv.bg ........ и те могат да намерят място в този сайт.
Има инфо и за лунния календар.Сайта е:
http://www.astrohoroscope.info/bulgaria.htm
Поздрави!
цитирайВсеки, който има информация, факти, изследвания, нови открития в областта на нашата най-древна история може да ги изпрати на
e-mail: kiril_astro@abv.bg ........ и те могат да намерят място в този сайт.
Има инфо и за лунния календар.Сайта е:
http://www.astrohoroscope.info/bulgaria.htm
Поздрави!
Лунния календар е на демоните...на Ариман(дяволът,сатана,Оззи Озбърн) хехе
ей го на ...@марлей- книга ша издаде само тря да и се пратят матреалите ...веднага ти показвам човечета с матреали ...@маркнатан,@глишев,@д3вер и някой друг от "белото братство"....
цитирайей го на ...@марлей- книга ша издаде само тря да и се пратят матреалите ...веднага ти показвам човечета с матреали ...@маркнатан,@глишев,@д3вер и някой друг от "белото братство"....
solinvictus написа:
Лунния календар е на демоните...на Ариман(дяволът,сатана,Оззи Озбърн) хехе
ей го на ...@марлей- книга ша издаде само тря да и се пратят матреалите ...веднага ти показвам човечета с матреали ...@маркнатан,@глишев,@д3вер и някой друг от "белото братство"....
ей го на ...@марлей- книга ша издаде само тря да и се пратят матреалите ...веднага ти показвам човечета с матреали ...@маркнатан,@глишев,@д3вер и някой друг от "белото братство"....
Каквато проектираме такава и ще е Луната. То и слънцето като се разлюти не е много весело, така че ...
Но ще ми е интересно ако се обосновеш, може да знаеш нещо ново.
Поредната древна обсерватория на територията ни.
Този път Тодор Стойчев е доста по-словоохотлив, отколкото е за Магура. Даже и за месеци и сезони говори. Браво, еволюира човекът!
цитирайТози път Тодор Стойчев е доста по-словоохотлив, отколкото е за Магура. Даже и за месеци и сезони говори. Браво, еволюира човекът!
"Този факт кара изследователите да предполагат, че пещери са били и древни светилища, в които освен наблюдения на видимите небесни тела – Слънцето, Луната и звездите, са се изпълнявали и определени ритуали, свързани с култа към различни богове, почитани хората от дълбока древност."
Не дойде ли най-сетне времето учените да спрат по инерция да възприемат древните като поклонници на култове и богове? Докато не излязат от тази схема, нищо наистина няма да открият и разберат. Това е било НАУКА, не мистика. Наблюденията са извършвани с научна цел.
цитирайНе дойде ли най-сетне времето учените да спрат по инерция да възприемат древните като поклонници на култове и богове? Докато не излязат от тази схема, нищо наистина няма да открият и разберат. Това е било НАУКА, не мистика. Наблюденията са извършвани с научна цел.
“Всички тези пещери са обгърнати в някаква мистика. Нужно ни беше много време, за да открием кода и разчетем тайнствените послания, запазени в пещери край Байлово”
Мистиката е само в ума му, затова и му е отнело много време да разпознае Луната, при все че е била изобразена във фазите си! Това е удивително постижение!
цитирайМистиката е само в ума му, затова и му е отнело много време да разпознае Луната, при все че е била изобразена във фазите си! Това е удивително постижение!
“ Но най-голямото предизвикателство пред нас беше отсъствието на паралели и липсата на друга информация за такъв вид паметници. Затова всички регистрирани факти и научни тези са правени по метода ‘ин-сито’, тоест без да разполагаме с аналогични примери, което прави информацията много важна и значима за науката”, обяснява археологът."
Ме изпълва с възмущение. Как да не намира паралелите, след като лично той е изследвал пещера Магура.
цитирайМе изпълва с възмущение. Как да не намира паралелите, след като лично той е изследвал пещера Магура.
следва ли, че на тази територия е имало живот през това време, че българите са рисували по стените на пещерата своя живот или поне най-интересното от него?
Защото навсякъде по земята е имало местно население, което по-късно заселилите се хора,определяли като "диваци", заради неугледният им външен вид.
цитирайЗащото навсякъде по земята е имало местно население, което по-късно заселилите се хора,определяли като "диваци", заради неугледният им външен вид.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене